Bedien je iPhone, iPad en iPod Touch met je stem!

Nuance Dragon Dictation en Dragon Search apps nu ook gratis beschikbaar in België

Merelbeke 04/08/2011 – Nuance Communications, Inc. (NASDAQ: NUAN) kondigt vandaag de Dragon Dictation en Dragon Search apps voor België aan. De gratis apps zijn al in 15 talen (waaronder Nederlands, Frans en Duits) beschikbaar in de Apple App Store voor de iPhone, iPad en iPod touch. Ook gebruikers in België kunnen nu via spraak sms’jes en e-mails opstellen, hun profiel op sociale media aanpassen en zoekopdrachten op mobiel internet uitvoeren. Dit gaat tot vijf keer sneller dan typen.

De Dragon apps maken gebruik van de Dragon NaturallySpeaking software van Nuance. Deze technologie is al geruime tijd beschikbaar voor PC en komt nu ook met een mobiele variant op de Belgische markt. De Dragon apps worden al in vijftien talen ondersteund en België is het 18de land waar de apps beschikbaar zijn. In de andere taalvarianten eindigden Dragon Dictation en Dragon Search in de top van de meest gedownloade gratis Apple apps. “De grote vraag naar mobiele spraaktoepassingen was voor ons de aanleiding om de Dragon apps snel in meer talen en meer landen ter beschikking te stellen.” verduidelijkt Frank Verweij, Sr. Marketing Manager Enterprise & Mobility EMEA bij Nuance.

Dicteren met Dragon
Dragon Dictation ondersteunt iOS-4 en heeft een pop-up balk met app-icoontjes die snel toegang geven tot e-mail, sms, Facebook, Twitter of het klembord. Dragon Dictation bevat ook een handige Auto Save-functie die gedicteerde tekst onthoudt als de gebruiker door een oproep wordt onderbroken. De Dragon app biedt meertalige ondersteuning, zodat gebruikers snel tussen diverse talen kunnen schakelen.

Doorzoek het web met je stem
Ook Dragon Search is nu in de Belgische Apple App Store verkrijgbaar voor de iPhone, iPad en iPod touch. Gebruikers hoeven hun zoekopdracht alleen maar in te spreken om snel en eenvoudig alle informatie en antwoorden op het mobiele web te vinden. Dragon Search is de enige app die voorzien is van de Dragon Search Carousel van Nuance. Die haalt sneller relevante zoekresultaten uit een reeks zoekmachines en media tegelijk op, zoals Google, iTunes, Twitter, Wikipedia en YouTube.

Zowel Dragon Dictation als Dragon Search zijn gratis beschikbaar in de Apple App Store.

Talen en landen
Dragon Dictation en Dragon Search ondersteunen de volgende talen: Amerikaans Engels, Brits Engels, Australisch Engels, Duits, Europees en Canadees Frans, Italiaans, Amerikaans en Europees Spaans, Japans, Mandarijn Chinees, Taiwan Mandarin, Kantonees, Koreaans en Nederlands.

Nieuwe talen worden ter beschikking aangeboden tijdens automatische updates. De applicaties zijn beschikbaar in de App Stores van de Verenigde Staten, Canada, Mexico, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië, Australië, Spanje, Japan, China, Taiwan, Hong Kong, Korea, Zwitserland, Oostenrijk, Nederland en nu dus ook België.

Ga voor meer informatie naar www.NuanceMobileLife.com. Volg ons op Twitter @NuanceMobile en word fan van de Nederlandstalige site Dragon op Facebook.

Steven Verbeiren

Pride\TBWA

Persberichten in je mailbox

Over Nuance Communications

Over Nuance Communications, Inc.
Nuance is wereldwijd een toonaangevende leverancier van spraak- en beeldoplossingen voor bedrijven en consumenten. Dankzij onze technologieën, toepassingen en diensten hebben mensen eenvoudiger toegang tot informatie en kunnen ze gemakkelijker documenten maken, delen en gebruiken. Elke dag werken miljoenen gebruikers en duizenden bedrijven met de beproefde producten van Nuance. Ga voor meer informatie naar www.nuance.be.

www.nuance.be